Haal meer uit je bedrijf Ieder bedrijf is ontstaan uit een bepaald idee, een passie, iets dat je graag wilt overbrengen of verkopen. En vanuit dit principe ga je dan ook enthousiast te werk. Je doet de deur iedere dag open van je praktijk, je winkel of horecazaak en je ‘wacht’ tot de klanten/ gasten komen. Hieronder wat ideetjes om in the picture te komen. Kijk wel eerst even naar je speerpunten en laat het hierbij aansluiten. Toch hulp nodig? of wil je iets meer op maat……..let me know, dan gaan we aan de slag! Organiseer een borrel voor je klanten. Dit is vooral bedoeld voor bedrijven die hun klanten willen connecten. Denk bijvoorbeeld aan een sportschool. Als je meer mensen kent, is het natuurlijk leuker om te gaan sporten, of om samen te gaan sporten. Maak deze borrel specialer door een goodiebag uit te delen. Zet een fanclub op, dat is voor iedereen belangrijk. Want zo creëer je je eigen community en je leert je klanten beter kennen. Maak de fanclub leuk om bij te horen, ontvang een korting of een kadootje bij je aanmelding. Nodig ze uit om hun gegevens te delen zodat ze in het bestand kunnen komen en zodat jij ze vaker kunt benaderen voor leuke acties, nieuwtjes enzovoort Maak een receptenboekje en laat ze ervoor sparen: leuk voor de horeca. Verklap een aantal van je lekkerste recepten en maak er een spaarsysteem van. Bij 5 zegels/ besteding van 25,00 euro ontvang je dit leuke boekje. En natuurlijk ligt dit boekje ergens in huis, wat ze weer aan jouw zaak worden herinnert. Organiseer een modeshow van producten. Bij een modeshow denkt iedereen aan kleding of schoenen. Maar je kunt ook een modeshow doen met je nieuwe producten. Een live show met jouw webshop producten, jouw nieuwste cocktails, boeken enzovoort Maak een eigen lijn, product, label. Maak jezelf en je bedrijf uniek door een eigen product. Eigen shirts, eigen saladesausje, eigen koffiesiroop, eigen parfum. Kan vanalles zijn, als het maar bij je bedrijf past. Organiseer een activiteit: Zorg voor herrie in de tent en organiseer een wijnproeverij, een zeepkistenrace (Red Bull), een festival (Snor Festival), 3 dwaze dagen (Bijenkorf), midsummer Sale (Sissly boy). Daardoor krijgt je altijd weer nieuwe gasten, klanten bij en kun je laten zien wat je in huis hebt. Zoek een samenwerking met een bedrijf of persoon die bij jou past. Bijvoorbeeld een sportschool en een healthy lunchroom of een schoenenwinkel bij een kledingzaak. Maak samen een arrangement dat beide voordeel en zichtbaarheid geeft. Zo maak je gebruik van elkaars netwerk en versterk je je imago. creeer een aanhaakdag. Je kunt aanhaken bij een moederdag, Valentijnsdag, black frday, enzovoort. Maar waarom niet je eigen dag creëren? Zoals een lentefeest of een spijkerbroekendag, goede doelen dag, rokjesdag enz. En laat dit elk jaar terugkomen, dan wordt het een bekend event in de omgeving. Ondersteun dit ook online.